Το Digital Marketing είναι ένας όρος που περιγράφει τη χρήση ψηφιακών καναλιών, όπως ο ιστός, τα κοινωνικά μέσα, η ηλεκτρονική αλληλογραφία και άλλα, για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών και την επίτευξη επιχειρηματικών στόχων. Το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει γίνει κυρίαρχος στρατηγική για πολλές επιχειρήσεις, καθώς προσφέρει πληθώρα πλεονεκτημάτων σε σχέση με τις παραδοσιακές μορφές μάρκετινγκ.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του digital marketing;
Σε αντίθεση με τις περισσότερες προσπάθειες μάρκετινγκ εκτός σύνδεσης, το digital marketing επιτρέπει στους εμπόρους να δουν ακριβή αποτελέσματα σε πραγματικό χρόνο. Εάν έχετε βάλει ποτέ μια αγγελία σε μια εφημερίδα, θα ξέρετε πόσο δύσκολο είναι να εκτιμήσετε πόσοι άνθρωποι είδαν τη συγκεκριμένη σελίδα και έδωσαν προσοχή στη διαφήμισή σας. Δεν υπάρχει τρόπος να ξέρετε αν η διαφήμιση αυτή ήταν υπεύθυνη για οποιεσδήποτε πωλήσεις. Από την άλλη πλευρά, με το ψηφιακό μάρκετινγκ, μπορείτε να μετρήσετε την απόδοση επένδυσης (ROI). Σχεδόν σε κάθε πτυχή των προσπαθειών μάρκετινγκ.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του digital marketing;
Απόδοση περιεχομένου και παραγωγή πελατών
Φανταστείτε ότι έχετε δημιουργήσει ένα ενημερωτικό φυλλάδιο για ένα προϊόν και το έχετε δημοσιεύσει μέσω των γραμματοκιβωτίων των ανθρώπων – αυτό το φυλλάδιο είναι μια μορφή περιεχομένου, αν και εκτός σύνδεσης. Το πρόβλημα είναι ότι δεν έχετε ιδέα πόσοι άνθρωποι άνοιξαν το φυλλάδιο σας ή πόσοι άνθρωποι το πέταξαν κατευθείαν στα σκουπίδια. Τώρα φανταστείτε ότι είχατε αυτό το φυλλάδιο στον ιστότοπό σας.
Μπορείτε να μετρήσετε ακριβώς πόσα άτομα είδαν τη σελίδα όπου αυτό φιλοξενείται. Και μπορείτε να συλλέξετε τα στοιχεία επικοινωνίας εκείνων που το κατεβάζουν χρησιμοποιώντας τις φόρμες. Όχι μόνο μπορείτε να μετρήσετε πόσα άτομα ασχολούνται με το περιεχόμενό σας, αλλά παράλληλα δημιουργείτε κατάλληλους δυνητικούς πελάτες όταν αυτοί το κατεβάζουν.
Κυκλοφορία ιστότοπου
Με το digital marketing, μπορείτε να δείτε τον ακριβή αριθμό των ατόμων που είδαν την αρχική σελίδα του ιστότοπού σας. Και αυτό σε πραγματικό χρόνο. Πως; Χρησιμοποιώντας λογισμικό ψηφιακής ανάλυσης, διαθέσιμο σε διάφορες πλατφόρμες μάρκετινγκ. Μπορείτε επίσης να δείτε πόσες σελίδες επισκέφθηκαν. Τι συσκευή χρησιμοποίησαν και από πού προέρχονταν, μεταξύ άλλων δεδομένων ψηφιακής ανάλυσης.
Αυτά τα δεδομένα σας βοηθούν να δώσετε προτεραιότητα σε ποια κανάλια marketing θα αφιερώσετε περισσότερο ή λιγότερο χρόνο. Ανάλογα με τον αριθμό των ατόμων που τα κανάλια αυτά οδηγούν στον ιστότοπό σας. Για παράδειγμα, αν μόνο το 10% της επισκεψιμότητάς σας προέρχεται από οργανική αναζήτηση, θα αναγνωρίσετε ότι ίσως χρειαστεί να αφιερώσετε λίγο χρόνο στην ανάπτυξη SEO. Μόνο έτσι θα αυξήσετε αυτό το ποσοστό.
Με το μάρκετινγκ εκτός σύνδεσης, είναι πολύ δύσκολο να καταλάβετε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με την επωνυμία σας. Προτού επικοινωνήσουν με έναν πωλητή ή πραγματοποιήσουν μια αγορά.
Με το ψηφιακό μάρκετινγκ, μπορείτε να εντοπίσετε τις τάσεις και τα πρότυπα στη συμπεριφορά των ανθρώπων πριν φτάσουν στο τελικό στάδιο του ταξιδιού τους ως αγοραστές. Πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να λάβετε πιο ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με τον τρόπο προσέλκυσής τους στην ιστοσελίδα σας ακριβώς στην κορυφή της διοχέτευσης μάρκετινγκ.
Μοντελοποίηση απόδοσης
Μια αποτελεσματική στρατηγική digital marketing σε συνδυασμό με τα σωστά εργαλεία και τεχνολογίες σας επιτρέπει να εντοπίζετε όλες τις πωλήσεις σας. Καθώς και την πρώτη ψηφιακή επαφή του πελάτη με την επιχείρησή σας. Αυτό ονομάζεται μοντελοποίηση απόδοσης. Και σας επιτρέπει να προσδιορίσετε τις τάσεις στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αναζητούν και αγοράζουν το προϊόν σας. Βοηθώντας σας να λαμβάνετε πιο ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με το ποια μέρη της στρατηγικής μάρκετινγκ σας αξίζουν περισσότερη προσοχή. Και ποια τμήματα του κύκλου πωλήσεών σας χρειάζονται κάποια βελτίωση.
Η σύνδεση των σημείων μεταξύ μάρκετινγκ και πωλήσεων είναι εξαιρετικά σημαντική. Σύμφωνα με τον Όμιλο Aberdeen, οι εταιρείες με ισχυρή ευθυγράμμιση πωλήσεων και μάρκετινγκ επιτυγχάνουν ετήσιο ρυθμό αύξησης 20%. Σε σύγκριση με μια πτώση εσόδων 4% για τις εταιρείες με κακή ευθυγράμμιση. Εάν καταφέρετε να βελτιώσετε το “ταξίδι” του πελάτη σας στον κύκλο αγορών χρησιμοποιώντας ψηφιακές τεχνολογίες, τότε είναι πιθανό αυτό να αποδώσει θετικά στη βάση της επιχείρησής σας.
Υπηρεσίες Digital Marketing
Υπάρχουν πολλές υπηρεσίες που προσφέρονται στο πλαίσιο του ψηφιακού μάρκετινγκ, ανάλογα με τους στόχους και τις ανάγκες της επιχείρησης. Ορισμένες από αυτές τις υπηρεσίες είναι οι κάτωθι:
SEO
Αναζήτηση και βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO): Η υπηρεσία SEO αποσκοπεί στη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας μιας επιχείρησης, ώστε να εμφανίζεται ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, όπως της Google. Αυτό βοηθά στην αύξηση της ορατότητας και της κίνησης προς την ιστοσελίδα.
Διαφήμιση Google ADS με πληρωμή ανά κλικ (PPC)
Η διαφήμιση ανά κλικ επιτρέπει στις επιχειρήσεις να πληρώνουν μόνο για τις διαφημίσεις που κάνουν κλικ οι χρήστες. Ο πιο δημοφιλής τύπος καταβολής ανά κλικ είναι η διαφήμιση με βάση τις λέξεις-κλειδιά στην Google, γνωστή και ως Google Ads.
Social Media Marketing
Η προώθηση μέσω των προϊόντων και των υπηρεσιών μέσω των κοινωνικών μέσων είναι μια αποτελεσματική ψηφιακή μάρκετινγκ υπηρεσία. Οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, όπως το Facebook, το Instagram, το Twitter, το TikTok και το LinkedIn, παρέχουν μια μοναδική ευκαιρία για την ανάπτυξη της κοινότητας, την προβολή προϊόντων και υπηρεσιών και την αλληλεπίδραση με τους πελάτες.
Ηλεκτρονικό Εμπόριο (E-commerce)
Οι υπηρεσίες digital marketing για το ηλεκτρονικό εμπόριο επικεντρώνονται στην προώθηση και την πώληση προϊόντων μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων. Αυτές περιλαμβάνει διάφορες τακτικές, όπως την δημιουργία ελκυστικών ιστοσελίδων, την βελτιστοποίηση των διαδικασιών αγοράς, τη διαχείριση των πληρωμών και την προώθηση των προϊόντων μέσω διαφημίσεων και καμπανιών email marketing.
Αυτοματοποίηση Μάρκετινγκ (Marketing Automation)
Η υπηρεσία αυτοματοποίησης μάρκετινγκ χρησιμοποιεί εργαλεία και λογισμικό για την αυτοματοποίηση και την αυτόματη διαχείριση διάφορων πτυχών του ψηφιακού μάρκετινγκ, όπως η δημιουργία καμπανιών email, η διαχείριση των κοινωνικών μέσων και η προσαρμογή του περιεχομένου στους χρήστες.
Αυτές είναι μόνο μερικές από τις διάφορες υπηρεσίες που προσφέρονται στον τομέα του ψηφιακού μάρκετινγκ. Η επιλογή των υπηρεσιών θα εξαρτηθεί από τις ανάγκες και τους στόχους του κάθε brand.
3 συμβουλές Digital Marketing για μικρές επιχειρήσεις
Συμβουλή #1 – Να έχετε πάντα μια αξιόλογη διαδικτυακή παρουσία
Το πρώτο μεγάλο λάθος που κάνουν οι μικρές επιχειρήσεις λιανικής είναι ότι υποθέτουν ότι μόνο και μόνο επειδή δεν πωλούν το προϊόν τους στο διαδίκτυο, σημαίνει ότι δεν πρέπει να είναι ενεργά συνδεδεμένοι.
Είναι ζωτικής σημασίας οι άνθρωποι να έχουν την ευκαιρία να μάθουν για την επιχείρησή σας και τα προϊόντα σας στο διαδίκτυο. Η απόφαση αγοράς του πελάτη συχνά γίνεται έξω από την τοποθεσία της επιχείρησης όταν προσφέρονται ηλεκτρονικές πληροφορίες σε αυτόν βοηθώντας να ξεπεραστούν οι ανησυχίες του.
Για παράδειγμα, ας δούμε ένα κατάστημα λιανικής πώλησης επίπλων. Τα έπιπλα είναι ένα προϊόν που τα τοπικά καταστήματα μικρών επίπλων συνήθως δεν πωλούν στο διαδίκτυο. Τα μεγάλα καταστήματα επίπλων λιανικής γνωρίζουν ότι πρέπει να εισάγουν πληροφορίες στους πελάτες τους στο διαδίκτυο εάν θέλουν να πουλήσουν περισσότερα.
Όταν ένας πελάτης εγκαταλείπει το μικρό κατάστημα λιανικής πώλησης, ενδέχεται να του γεννηθούν ερωτήσεις αργότερα. Οδηγώντας τον πελάτη να αναζητήσει απαντήσεις στο διαδίκτυο. Συχνά οι πελάτες οδηγούνται απλώς στην επαγγελματική ιστοσελίδα του κατασκευαστή ή του ανταγωνιστή, με αποτέλεσμα συχνά να πραγματοποιούν την αγορά στον εν λόγω ανταγωνιστή.
Ακόμη και αν είστε της “παλιάς σχολής” και αντίληψης και δεν επενδύετε σε online διαφημίσεις στο διαδίκτυο και στο digital marketing, βεβαιωθείτε ότι έχετε μια εντυπωσιακή ιστοσελίδα. Που θα αποτελέσει πόλο έλξης και εξαιρετική πηγή προσέλκυσης για τους πελάτες σας.
Συμβουλή #2 – Αποκτήστε ακόλουθους όταν δεν πουλάτε online
Ένα άλλο μεγάλο κοινό λάθος μεταξύ των μικρών επιχειρήσεων είναι το γεγονός ότι δεν έχουν καταλάβει την αξία του να έχουν αποκτήσει το δικό τους κοινό. Fans & followers μέσω της online παρουσίας τους στα Social media ή στην ιστοσελίδα τους. Είναι εύκολο να πιστεύετε ότι οι άνθρωποι θα σας καλέσουν αν ενδιαφέρονται για το προϊόν που πουλάτε μόνο στο χώρο λιανικής πώλησής σας.
Σε αυτή την εποχή που ζούμε. Όπου οι άνθρωποι δεν φοβούνται να δώσουν τις πληροφορίες τους, οι επιχειρήσεις αυτό θα πρέπει να το αξιοποιήσουν.
Στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ακόμα καλύτερο αν ένα άτομο συμπληρώνει μια φόρμα, έναντι μιας κλήσης. Επειδή μπορείτε να κρατήσετε και να στείλετε στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του μήνυμα προς ακολούθηση, σε σύγκριση με την κλήση. Φανταστείτε εάν εκατοντάδες και χιλιάδες άνθρωποι συμπληρώσουν αυτή τη φόρμα. Ξαφνικά θα έχετε μια λίστα με ανθρώπους στους οποίους μπορείτε να προωθήσετε το προϊόν σας στην επόμενη μεγάλη επιτυχία σας. Δώστε μεγάλη σημασία στους ακόλουθους σας. Είναι το κοινό σας, οι “δικοί σας άνθρωποι”.
3 συμβουλές Digital Marketing για μικρές επιχειρήσεις
Συμβουλή #3 – “Εμπλακείτε” με την τοπική κοινότητα στο διαδίκτυο
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενδέχεται να μην είναι η καλύτερη πηγή σας για να αυξήσετε τις πωλήσεις του e-shop σας και τις μετατροπές. Αλλά θα είναι μια από τις καλύτερες πηγές για να εμπλακείτε με την κοινότητα. Το Instagram, το Twitter, το Google+ και το Facebook είναι τα τέλεια μέρη για hashtag. Τα οποία θα εμφανίζουν αυτά για τα οποία οι “ντόπιοι” μιλάνε και με τα οποία εμπλέκονται. Έχω εντυπωσιαστεί προσωπικά με ένα μικρό τοπικό κατάστημα παγωτού που εμπλέκεται πολύ με το Instagram.
Οι εκδηλώσεις της κοινότητας είναι συνεχώς αναρτημένες και επισημασμένες. Κάνοντας αυτό το κατάστημα και το εμπορικό σήμα τους ένα μεγάλο όνομα στην κοινότητα. Οι μικρές επιχειρήσεις θα πρέπει να αποδέχονται το Social media marketing. Και αυτό επειδή έχει χαμηλό κόστος και είναι προσιτό, μπορεί να τους βοηθήσει απίστευτα γρήγορα να “χτίσουν” ένα εμπορικό σήμα σε μια κοινότητα.
5 συμβουλές για σωστή επιλογή συνεργατών στο digital marketing.
Στο digital marketing και στο χώρο του διαδικτύου γενικότερα, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε όλες τις επαγγελματικές κατηγορίες, υπάρχουν πολλές “κακοτοπιές” και οι εταιρείες πρέπει να δίνουν μεγάλη προσοχή στην επιλογή της εταιρείας που θα συνεργαστούν.
Σε αυτό το άρθρο, δίνονται απλές συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν κάποιον που δεν έχει τη γνώση, να προφυλαχθεί από λάθος επιλογή συνεργατών και να αποφύγει τα προβλήματα.
#1 Κατασκευή ιστοσελίδας
Πώς μπορεί κάποιος που δεν έχει τις γνώσεις να γνωρίζει εκ των προτέρων για το αν το website που θα κατασκευαστεί θα καλύπτει τις προδιαγραφές του και θα είναι ελκυστικό και χρηστικό; Πολύ απλά, αναζητήστε και δείτε έργα της εταιρείας που είναι live και λειτουργούν κι ας μην είναι υποχρεωτικά στο δικό σας αντικείμενο. Με μια πρώτη ματιά θα διαπιστώσετε αν η εταιρεία έχει άποψη. Αν έχει καλή σχεδιαστική ματιά.
Αν τα website που έχει κατασκευάσει είναι όμορφα, ιδιαίτερα, πρακτικά, λειτουργικά. Με μια απλή πλοήγηση θα έχετε αμέσως εικόνα για το επίπεδο της εταιρείας και θα ξέρετε τι έχετε να περιμένετε. Αν διαπιστώσετε ότι τα έργα της κινούνται στη μετριότητα, είναι εύκολο να γνωρίζετε πως εκεί θα κινηθεί και το δικό σας site. Αν ωστόσο οι κατασκευές που θα δείτε θα σας εντυπωσιάσουν, δεν έχετε λόγο να αμφιβάλλετε πως θα λάβετε ένα καλό αποτέλεσμα.
#2 Επιλογή πλατφόρμας
Όταν μια εταιρεία θέλει ένα νέο website τις περισσότερες φορές σκέφτεται μόνο αυτό και αγνοεί πολύ βασικά θέματα όπως αυτό της πλατφόρμας που θα κατασκευαστεί η ιστοσελίδα. Έτσι, είναι πολύ πιθανό να πέσει εύκολα σε περιπέτειες λόγω λανθασμένης επιλογής πλατφόρμας που θα κατασκευαστεί το website.
Δυστυχώς ακόμα και σήμερα προτείνονται ξεπερασμένες λύσεις όπως για παράδειγμα η πλατφόρμα του Joomla! για την οποία όλοι παραπονούνται φριχτά για το SEO ότι δεν μπορεί να φέρει καλό αποτέλεσμα. Ενώ παράλληλα είναι ο Νο.1 στόχος των hackers παγκοσμίως λόγω του ότι είναι ιδιαίτερα ευάλωτη και ασταθής. Ή ακόμα προτείνονται και υπερβολικές λύσεις σύμφωνα με τις ανάγκες, όπως π.χ. να προταθεί Drupal το οποίο παρότι είναι κορυφαίο, κρίνεται υπερβολικό π.χ. για ένα απλό site παρουσίασης.
Ποια είναι η κατάλληλη πλατφόρμα; Είναι θέμα στόχων της εταιρείας.
Αν για παράδειγμα μια εταιρεία ενδιαφέρεται να πρωταγωνιστεί στην 1η σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης θα πρέπει να οδηγηθεί σε άλλη πλατφόρμα από αυτή που θα χρειαζόταν αν έκανε ηλεκτρονικό εμπόριο.
#3 Επιλογή Hosting
Το μεγάλο “πανηγύρι” στην αγορά του digital ξεκινά από το hosting. Μια εταιρεία που επιθυμεί μια ιστοσελίδα συνήθως θεωρεί τη φιλοξενία της κάτι υποχρεωτικό και πολύ απλό και δε δίνει βαρύτητα. Αυτό δίνει τη δυνατότητα σε κάποιες εταιρείες κατασκευής να παρέχουν “μεγάλες προσφορές” ώστε να φανούν δελεαστικές. Και τιμολογούν το hosting από δωρεάν ως λίγα ευρώ κάθε χρόνο υποσχόμενοι πολλές δυνατότητες. Χωρίς όμως να αναφέρουν ότι το site θα βρεθεί σε ένα server μικρών δυνατοτήτων μαζί με δεκάδες ή εκατοντάδες άλλα sites που όλα μαζί θα μοιράζονται το πακέτο.
Έτσι, το αποτέλεσμα θα είναι το site να “υποφέρει” και οι στιγμές εκτός λειτουργίας να συναγωνίζονται σε κάποια φάση σε διάρκεια τις στιγμές που το site θα δουλεύει κανονικά. Συμπέρασμα: Για να έχεις αξιοπρεπές hosting πρέπει να επιλέξεις αξιοπρεπής λύση. Αυτό δε γίνεται με 5 και με 10 ευρώ το μήνα. Δεν είναι ανάγκη να πας σε υπερβολική λύση με μεγάλο κόστος. Είναι όμως ανάγκη να πας σε πακέτο που θα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες σου.
#4 Προσοχή στο SEO
Το SEO είναι το σημαντικότερο στο digital marketing και σαφώς το πιο δύσκολο. Πώς είναι δυνατόν όμως μηδενός εξαιρουμένου οι εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων να ισχυρίζονται πως κάνουν SEO ενώ πολλές πραγματικά δεν κάνουν τίποτα; Πώς είναι δυνατόν μια υπηρεσία που κοστίζει τετραψήφια ή και πενταψήφια νούμερα σε ετήσια βάση να προσφέρεται με λίγα ευρώ; Είναι απλό. Για να υπάρξει αποτέλεσμα στο SEO χρειάζονται δύο πράγματα: Εργασίες εντός ιστοσελίδας με βαρύτητα στο συνολικό αποτέλεσμα 1% και εργασίες εκτός ιστοσελίδας με βαρύτητα στο συνολικό αποτέλεσμα 99%. Έτσι λοιπόν, κάποιες εταιρείες ισχυρίζονται πως προσφέρουν την ιστοσελίδα με SEO (το ονομάζουν SEO friendly, SEO basic, SEO optimization κλπ.) και φυσικά αναφέρονται στις εργασίες που έχουν 1% βαρύτητα! Οι πελάτες χαίρονται γιατί νομίζουν ότι θα έχουν SEO και τελικά δεν έχουν τίποτα.
Πώς μπορείτε να διαπιστώσετε αν η εταιρεία που σας υπόσχεται SEO μπορεί να σας φέρει αποτέλεσμα;
Είναι εξαιρετικά απλό. Για εμάς θα ήταν αδιανόητο να μην εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα το site μας σε όσες φράσεις αφορούν τη δραστηριότητα μας. Π.χ. “digital group”, “εταιρειες digital marketing”, “εταιρειες digital agency”, “εταιρειες digital” κλπ. Έτσι λοιπόν πιστεύουμε πως μια εταιρεία που υπόσχεται SEO πρέπει πρωτίστως να εμφανίζεται η ίδια στην πρώτη σελίδα. Πριν λοιπόν επιλέξετε συνεργάτη SEO, επιβεβαιώστε αν εμφανίζεται ο ίδιος και κινηθείτε εκ του ασφαλούς. Γιατί δε νοείται να πουλάς SEO και να μην εμφανίζεσαι πουθενά και σε αυτό δε χωρούν δικαιολογίες!
#5 Βαρύτητα στα συμβόλαια συντήρησης
Τα περισσότερα πακέτα συντήρησης αφορούν επίλυση προβλημάτων εφόσον αυτά υπάρξουν βάση συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος. Στην ουσία προπληρώνετε το χρόνο των τεχνικών που μπορεί να χρειαστεί να δαπανηθεί προκειμένου να επαναφέρει τη λειτουργικότητα της ιστοσελίδας. Όμως πολλά συμβόλαια χαμηλού κόστους αφήνουν να εννοηθεί πως η εταιρεία αναλαμβάνει την πλήρη διαχείριση της ιστοσελίδας, τυχόν αλλαγές, διορθώσεις και επεκτάσεις και στην ουσία ο πελάτης δεν δαπανά χρόνο για τη φροντίδα της ιστοσελίδας.
Πριν την επιλογή λοιπόν του συμβολαίου συντήρησης, σκεφθείτε αν υπάρχει η υποδομή να ασχοληθείτε ενδοεταιρικά με την πλήρη διαχείριση της ιστοσελίδας σας. Οπότε σας καλύπτει ένα βασικό πρόγραμμα συντήρησης. Ή αν θέλετε την αποκλειστική ευθύνη της να την έχει η εταιρεία που το κατασκεύασε ώστε να διευκρινίσετε τις παροχές. Και να επιλέξετε το κατάλληλο πρόγραμμα συντήρησης χωρίς παρανοήσεις.
Το digital marketing διατηρεί αρκετά στοιχεία που συναντάμε στον φυσικό κόσμο και στο παραδοσιακό marketing.
4 απλά μυστικά επιτυχίας απαραίτητα τόσο στον ψηφιακό, όσο και στον φυσικό κόσμο.
Δημιουργήστε με πάθος τη στρατηγική σας στο Digital Marketing
Εάν δεν είστε παθιασμένοι με το προϊόν ή την υπηρεσία σας: Πρέπει είτε να βρείτε ένα διαφορετικό προϊόν ή υπηρεσία να προσφέρετε ή να βρείτε κάποιον που να είναι παθιασμένος με αυτό για να δουλέψει μαζί σας.
Πολύ απλά δεν θα έχετε επιτυχία σε οποιαδήποτε στρατηγική content marketing. Εκτός αν είστε παθιασμένοι με αυτό που έχετε να προσφέρετε. Το πάθος σας θα αντανακλαστεί με ένα μαγικό τρόπο στο περιεχόμενο που παράγετε. Και αυτό το πάθος θα συνδέσει και θα προσελκύσει το στοχευόμενο κοινό σας.
Εστιάστε στο θέμα σας
Το Διαδίκτυο στις μέρες μας παρέχει μια αρκετά μεγάλη αγορά ώστε να μπορέσετε να εξειδικευτείτε σε ένα συγκεκριμένο θέμα και το θέμα που θα επιλέξετε θα πρέπει να είναι κάτι στο οποίο είστε ειδικός. Δεν χρειάζεται να είστε το παλιό General Store στην Άγρια Δύση που παρείχε όλα όσα χρειάζονταν οι κάτοικοι της πόλης.
Στην πραγματικότητα, οι καταναλωτές στο διαδίκτυο δεν θέλουν να τους παρέχετε ό,τι χρειάζονται. Θέλουν να ειδικεύεστε σε ένα πράγμα. Και να γνωρίζετε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για αυτό το προϊόν ή την υπηρεσία.
Και γιατί ξέρετε τα πάντα σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία σας; Επειδή είστε παθιασμένοι με αυτό!
Πάρτε χρόνο για να “ακούσετε”
Μην υποθέσετε ότι γνωρίζετε τι περιεχόμενο θέλει το κοινό σας. Όπως συνηθίζει να λέει και ο Έλληνας γκουρού του Digital marketing και ιδρυτής της VNG Digital Group, Μιχάλης Πετιχάκης, “ο τρόπος σκέψης σας και αυτό που αρέσει σε σας, ταυτίζεται με πολύ λίγο κόσμο και δεν ξεπερνά παρά ένα πολύ μικρό ποσοστό του συνόλου που σκέφτεται διαφορετικά. Κάνουμε marketing και αυτό που μας ενδιαφέρει είναι οι πολλοί. Είναι όλοι“.
Πάρτε χρόνο για να ακούσετε τις ερωτήσεις, τα σχόλια, τις προτάσεις και τις αντιδράσεις του κοινού που σας ενδιαφέρει.
Η ανάγνωση των σχολίων στο blog σας μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να κατανοήσετε καλύτερα το κοινό σας. Η μελέτη της επισκεψιμότητας του Google Analytics μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να δείτε ποια θέματα διαβάζει το κοινό σας και με ποια ασχολείται περισσότερο.
Χρησιμοποιήστε τις πληροφορίες που συλλέγετε για να αναπτύξετε ιδέες για τη στρατηγική περιεχομένου σας. Το καλογραμμένο και πρωτότυπο περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σας είναι το “κλειδί”.
Χρησιμοποιήστε ιστορίες
Τίποτα δεν “αντηχεί” στο στοχευόμενο κοινό σας καλύτερα από τις ιστορίες, ιδιαίτερα οι χαρούμενες και αυτές που προκαλούν έμπνευση. Οι προσωπικές ιστορίες και εμπειρίες, καθώς και οι ιστορίες και οι εμπειρίες των πελατών μπορούν να είναι το κλειδί για την “εμπλοκή” του κοινού σας και να τους κάνετε να περιμένουν με ανυπομονησία την επόμενη ενημέρωση σας.
Οι άνθρωποι, όπως ήδη έχετε διαπιστώσει από την μέχρι τώρα εμπειρία σας στο Social media marketing, συσχετίζονται με τις ιστορίες. Και μοιράζονται τα συναισθήματα και τις εμπειρίες των άλλων μέσω ιστοριών. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει απλά να πείτε μια ιστορία για να πείτε μια σκέψη. Βεβαιωθείτε ότι είναι ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική. Και ότι είναι επίσης σύμφωνη με το γενικό μήνυμα που θέλει να ακούσει το ακροατήριό σας.