11° χιλιόμετρο Π.Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Κιλκίς. T.K. 57022 – Τ.Θ.: 1170 BI.ΠΕ.Θ. Σίνδος, Θεσσαλονίκη
(+30) 2310 788 700

Ηλιακά πεζοδρόμια και ηλιακοί συλλέκτες

Οι ηλιακοί συλλέκτες  δεν χρησιμοποιούνται πια μόνο στις ταράτσες.

Η Platio, μια εταιρεία τεχνολογίας με έδρα την Ουγγαρία, δημιούργησε και εγκατέστησε  πρόσφατα το πρώτο ηλιακό πεζοδρόμιο σε οικιστικό δρόμο.

Οι στέγες δεν είναι οι μόνες επιφάνειες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή ηλιακής ενέργειας «, δήλωσε ο συνιδρυτής και μηχανικός της εταιρίας Ιμρέ Σιζάκ. «Οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια απορροφούν σημαντική ποσότητα της ηλιακής ακτινοβολίας καθημερινά».

Κάθε ηλιακός συλλέκτης της εταιρίας κατασκευάζεται από 400 ανακυκλωμένες πλαστικές φιάλες PET δημιουργώντας ένα προϊόν πιο ανθεκτικό, ακόμα κι αν είχε κατασκευαστεί από σκυρόδεμα, σύμφωνα με την εταιρία. Το πεζοδρόμιο μπορεί να εγκατασταθεί σε σημεία από 10 έως 30 τετραγωνικά μέτρα και είναι κατάλληλο για δρόμους, βεράντες, μπαλκόνια και αίθρια.

Η ενέργεια που παράγεται από τους ηλιακούς συλλέκτες της εταιρίας διοχετεύεται στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας του νοικοκυριού. Ένα ηλιακό πεζοδρόμιο μήκους 20 τετραγωνικών μέτρων μπορεί να καλύψει την ετήσια κατανάλωση ενέργειας ενός μέσου νοικοκυριού, σύμφωνα με την Platio.

Οι ηλιακοί συλλέκτες κυκλοφορούν σε πράσινο, κόκκινο, μπλε και μαύρο χρώμα ώστε να ταιριάζουν αισθητικά με το σημείο που θα τοποθετηθούν.

Οι επικεφαλής της εταιρίας επισημαίνουν ότι η ενέργεια από τους ηλιακούς συλλέκτες θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και σαν «καύσιμο» για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Εξοικονόμηση χώρου

Η ηλιακή τεχνολογία γίνεται μέρος του δομημένου περιβάλλοντος χωρίς να καταλαμβάνει πολύτιμο χώρο.

Ανακυκλωμένο υλικό

Για την απόκτηση αξίας από τα απόβλητα, τα πλακόστρωτα Platio περιλαμβάνουν ανακυκλωμένο πλαστικό και γυαλί καθώς και συντρίμμια.

Ορατό πράσινο, αισθητικό σχέδιο

Ο σχεδιασμός του ηλιακού πεζοδρομίου του Platio κάνει πόλεις, κτίρια και σπίτια ορόσημα της αρχιτεκτονικής του 21ου αιώνα.

Χαμηλή λειτουργική πολυπλοκότητα

Απλούστερη συντήρηση σε σύγκριση με τα κανονικά ηλιακά πάνελ που τοποθετούνται σε στέγη.

Το σύστημα ηλιακής επίστρωσης Platio μπορεί να συνδεθεί σε παγκάκια εξοπλισμένα με ψηφιακά κουτιά που επιτρέπουν στους χρήστες να φορτίζουν κινητά τηλέφωνα και tablet ή να χρησιμοποιούν σύνδεση Wi-Fi.

Το σύστημα μπορεί να αναπτυχθεί οπουδήποτε.

Ένα ακόμα ηλιακό πεζοδρόμιο στον κόσμο έχει εγκατασταθεί στο George Washington University στο Ashburn της Βιρτζίνια (ΗΠΑ). Σχεδιασμένο από την εταιρεία ολοκληρωμένων φωτοβολταϊκών (BIPV) Onyx Solar, τα πάνελ πεζοδρομίου είναι αντιολισθητικά και ημιδιαφανή για βέλτιστη αισθητική και λειτουργικότητα. Η ενέργεια που παράγεται από το πεζοδρόμιο (περίπου 400Wp), δίνει ισχύ για φωτισμό 450 LED  που τοποθετούνται κάτω από τα πάνελ πεζοδρομίου.

Εχει συνολικό εμβαδόν 9.3 μ² και κάθε πλάκα αντέχει βάρος 400κιλών. Συνολικά έχουν χρησιμοποιηθεί 27 πλάκες στο ηλιακό πεζοδρομίο, το οποίο έχει ενσωματωθεί στο δημοφιλές πάρκο Solar Walk μεταξύ δύο κτιρίων του Πανεπιστημίου. Το Solar Walk μελετήθηκε από το αρχιτεκτονικό γραφείο Studio39 Αρχιτεκτονική Τοπίου και την κατασκευαστική Hubert LLC το 2012 με πρόταση των ίδιων των φοιτητών. Ο διάδρομος διαθέτει επίσης μια πέργκολα με ενσωματωμένο ηλιακούς συλλέκτες που παρέχουν ενέργεια σε τμήμα του Πανεπιστημίου.

Ο Eric Selbst εξηγεί: “Το Solar Walk είναι ένα μεγάλο παράδειγμα της δέσμευσης του Πανεπιστημίου George Washington στην αειφορία και μια αντανάκλαση της νεωτερικής σκέψης του Πανεπιστημίου. Με συνεχώς αυξανόμενη την ανάγκη για εναλλακτικές ενεργειακές λύσεις, είναι κρίσιμο να προωθούνται νέες τάσεις, όπως αυτή στην κατασκευή βιώσιμων τεχνολογιών. Είμαστε ενθουσιασμένοι για αυτό το έργο και υπερήφανοι που είμαστε πρωτοπόροι στην ανάπτυξη νέων μεθόδων και αειφορίας.”

Αυτό είναι μόνο ένα από τα πολλά έξυπνα πεζοδρόμια, που έχουν σχεδιαστεί στο WAN, σε συνεργασία με άλλους οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένων ενός πεζοδρομίου για δημιουργία QR κωδικών από τους τουρίστες στους δρόμους της Βραζιλίας και μια  θερμαινόμενη γέφυρα στη Σουηδία, η οποία λιώνει το χιόνι το χειμώνα, έτσι ώστε η κυκλοφορία πεζών και ποδηλάτες μπορούν να εξακολουθούν να χρησιμοποιούν την υποδομή κατά τη χειμερινή περίοδο.

Share